Avui dedicare aquesta entrada sobre l'assetjament escolar,més conegut com el bullying.
Primer de tot tenim que saber una mica sobre el bullying:
Que es:
L'assetjament escolar(bullying) es produeix quan una o més persones gaudeixen utilitzant el poder de què disposen per tal de perjudicar de forma repetida na o més persones. Cal especificar que quan s'anuncia el verb perjudicar fa referència a anul·lar l'autoestima i la personalitat de l'individu assetjat, és a dir, és una pràctica depredadora.
No es pot confondre un cas de assetjament escolar amb un conflicte,ja que són casos bastant diferents;ja que en el primer cas estem parlant de diferència de poders entre l'assetjat i l'assetjador mentre que en el conflicte hi ha igualtat de poders.
L'assetjador fa creure a la diana que no cau bé a la resta que no és capaç de fer-se guanyar per com és i que tampoc té capacitat de lideratge.
Es pot diferenciar entre bulliyng directe i indirecte. El que s'explicita de forma visible i directe es tradueix en agressions violentes físiques però també situacions d'agressions no verbals:es a dir persecucions,roba material...o també pot ser verbal com l'insult.
En un altre nivell es troba el assetjament escolar indirecte com aïllament o també missatges i notes ofensives.
Aquest tipus d'assetjament són molt perillosos però tot i que el físic pot fer més impacte el verbal o psicològic pot ser pitjor a llarg termini;es a dir,ajuda psicològica.
PERFIL DE LA VÍCTIMA:
De víctimes hi podem haver de dos tipus:Víctima passiva Persona que té poques defenses, és un objectiu fàcil i ocupa la posició més baixa de la jerarquia social. Pot intentar complaure a l'intimidador, que normalment jugarà amb ella i després li farà una mala jugada.
Víctima provocadora Es comporta de forma molesta, immadura o inapropiada. En alguns casos no té la intenció de provocar, sinó que simplement no ha entès com s'ha de comportar. En altres casos es proposa irritar als altres deliberadament. Centrant l'atenció en ella mateixa, com a mínim aconsegueix una mica d'atenció; pot arribar a pensar que l'atenció negativa és millor que no rebre’n cap.
PERFIL DE L'AGRESSOR
D' agresors hi poden haver de tres tipus:El més perillos,es a dir el més difícil de indentificar,el poc llest,fácil de identificar,i l'agressor que també es víctima:
L'agressor intel·ligent És una persona que sol tenir una actitud intimidadora. Aquest tipus d'agressors, poden ser persones populars en l'entorn escolar, tenir un bon expedient acadèmic, ser admirats socialment, i tenir l'habilitat de organitzar a les persones que l'envolten perquè compleixin les seves ordres. Normalment són egoistes, i mostren molta seguretat en ells mateixos. Aquest tipus d'alumnes poden tenir molt poder sobre els professors o altres estudiants, i normalment són més sociables que les persones a qui escullen com a víctimes. La tasca més difícil és identificar-los.
L'agressor poc intel·ligent Aquest pot ser un terme poc apropiat per aquest tipus de persones. Normalment atrau a altres individus degut al seu comportament antisocial i de risc, també pot intimidar i atemorir als seus iguals. La seva intel·ligència es pot haver distorsionat per les seves experiències vitals, raó per la qual actua de manera socialment disfuncional. Acostumen a ser persones mesquins i tenen una visió negativa del món. Normalment treuen males notes a l'escola i dirigeixen el seu odi contra els més dèbils. Tot i que la seva actitud és negativa, a ells els hi va bé, ja que obtenen el que volen.
L'agressor víctima És agressor en algunes ocasions i víctima en altres. Tria com a víctimes als més joves o més petits que ell, i també és víctima per nois de la seva edat o més grans. Algunes vegades és agressor a l'escola i víctima a casa. Les investigacions demostren que molts agressors són d'aquesta categoria. Són el tipus més difícil de tractar ja que mostren un comportament agressiu i inacceptable, però a la vegada, també son vulnerables i fàcils com les víctimes.
COM EVITAR EL BULLYING:
-Escoltar experiències sobre les víctimes de l'assetjament.
-Incrementar la supervisió adulta als patis, vestíbuls i lavabos.
-Tenir prudència, respecte i seguretat.
-Subratllar conseqüències de ferir els altres.
-Fer complir les immediates conseqüè-ncies dels comportaments agressius.
-Millorar la comunicació entre els administradors de l'escola, professors, pares i alumnes.
-Garantir que un adult sàpiga què els passa als xiquets.
-Tenir clar que l'assetjament no és mai acceptable.
-Reconèixer que assetjar pot passar en tots els nivells.
-Tenir una bústia per als problemes on els nois i les noies expressin els seus problemes, preocupacions i
ofereixen suggeriments
-Ensenyar activitats d'aprenentatge cooperatives.
-Ajudar els assetjadors a controlar la seva ràbia i a desenvolupar l'empatia.
-Encoratjar relacions positives entre iguals.
-Oferir una varietat d'activitats extracurriculars per atreure una gamma d'interessos.
-Educar els fills per a defensar-se verbalment i psicològicament si es necessari.
-Valorar l'abast de les possibles causes: per exemple medicina, psiquiàtric, psicològic, desenvolupament i problemes familiars.



No hay comentarios:
Publicar un comentario